Boeken ophalen, terugkomen en boeken controleren in lokaal 46 en 47
MVI boeken markeren en in de kast bewaren.
Nieuwe leerlingen: van 11:00 tot 12:00 in lokaal 43 voor extra informatie en een pasfoto.
Je kan kiezen uit de volgende spellen:
jungle speed
weerwolven
schoolstories
Programma:
Docenten stellen zich voor
Informatie over het komende jaar en testen
Inloggen op PC's en mobiel
Leerlingen stellen elkaar voor
Afspraken in de klas
Mevrouw IJsendoorn: Audio Visueel
Meneer Visser: 2D3D
Meneer Van Zwet: ICT
Mevrouw Van Sommeren: InterActief
Kennismaken met ouders: volgende week dinsdag (middag / avond)
Alle communicatie via Teams.
Kluisjes à 12,50 - met pasjes
Log in op een PC en pas zonodig je wachtwoord aan.
Bekijk rooster in Magister, en in Zermelo.
Installeer Teams op je mobiel.
Stel Teams in zodat je alle meldingen ontvangt.
Je werkt in tweetallen. Ga hiervoor naar buiten. Je docent vertelt wanneer je weer terug moet zijn.
In je film laat je de andere leerling eerst zelf zijn/haar naam uitspreken, zodat iedereen weet hoe je de naam goed uitspreekt.
Daarna geef jij in het filmpje antwoord op de volgende 4 vragen:
Wat is zijn/haar hobbie, sport en/of andere interesse?
bijv: meneer Visser, loopt 2 keer per week hard en hij houdt van fietsen en tuinieren.
Wat is zijn/haar lievelings eten?
bijv: meneer Visser houdt van Shakshuka omdat dat lekker is en omdat hij dat gezellig vind om te eten met anderen.
Als hij/zij één (tref)woord zou moeten noemen wat heel goed bij hem/haar past, welk woord zou dat dan zijn?
bijv: meneer Visser vind dat het woord 'integer' of betrouwbaar goed bij hem past.
Een leuk weetje over hem/haar?
bijv: meneer Visser woont samen met zijn vrouw Marit. Hun twee zoons, Luke en Bram, zijn al het huis uit.
of: meneer Visser en zijn vrouw zijn afgelopen zomervakantie samen naar Berlijn gefietst.
Zet tot slot het filmpje in Teams.
We zullen jullie op veel gebieden ondersteunen, maar daar zijn wel afspraken voor nodig. Zie hieronder.
Ondersteunen, dus ook bij algemene vragen. Stel je wil op een sportclub of op muziek les maar je hebt er geen geld voor. Dat is gemiddeld bij 3 kinderen in de klas het geval. Dan kan ik je bijvoorbeeld helpen met het regelen van de betaling bij Jeugdfonds sport en cultuur (link voor docenten).
Aanvang les:
Je tas onder je tafel.
Je mobiel zit in de mobiel -tas of kist, of je kluisje. Zo niet: inleveren bij docent. Oortjes uit. Zo niet: blauwe balie.
Op het MVI plein heeft iedereen heeft een vaste werkplek, maar in het begin nog niet.
klas uitgestuurd? uren inhalen na 16:00
Tijdens de les:
Geen eten en drinken.
Vragen: 1. Google/ChatGPT/CoPilot, 2. Klasgenoot, 3. Docent
Muziek luisteren: alleen met playlist voor de hele lesduur en je telefoon ingeleverd bij de docent.
Zonder toestemming je PC gebruiken voor niet leerdoeleinden: tijd inhalen ná schooltijd
Over respect:
Taalgebruik, lachen mét elkaar niet om elkaar. Voor welke woorden ga je de klas uit?
Niet aan andermans spullen zitten, anders klas uit.
Ruim je eigen werkplek op en schuif je stoel aan. Niet opgeruimd: de volgende week het hele MVI plein schoonmaken na einde van de les.
Alle communicatie gaat via Teams.
We stellen een contract op over respect, leren en plezier in de klas.
Vul dit contract in.
Een meer uitgebreide beschrijving van jezelf, doen we volgende week. Dit wordt niet gedeeld met de klas.
We bespreken het jaarprogramma, met de nadruk op de komende periode.
Zie onder het menu Planning.
Ga rond de boerderij op zoek naar de 'schatten', maak ondertussen het filmpje voor hierboven...
Hier staat je document.
Eerste MVI opdracht 'gedwongen perspectief' of in engels: forced perspective (KLIK!)
Kies voor het maken van een perfectief foto of een film. Laatste is moeilijker maar resultaat ook indrukwekkender.
Upload je foto naar onze Teams pagina, de winnaar krijgt....
Andere spellen of ideeen:
WC rol spel.
Piramide van bekers: per groep 10 bekers, 1 elastiek, 4 touwtjes
Klas krijgt een ja en een nee kant. Vragen: ik ben muzikaal, ik ben sportief, ik houd van reizen, ik heb ...
Spaghetti toren: per groep 30 spaghetti’s, 1 marshmallow, 50 cm plakband en een touwtje van 50 cm.
Voor de volgende keer: neem je meest emotioneel waardevolle voorwerp van huis mee, of maak drie foto's van je slaapkamer.
Aan elkaar voorstellen (zie dit document). Ga op volgorde van Voornaam staan. Met de persoon links van je ga je samen zitten en stel elkaar om de beurt 2 minuten vragen. Daarna wisselen. (Timer via classroomscreen.com)